Ei noihin tuloksiin pääse ohjaustekniikalla, palotilan muoto ja materiaali, ilmasuuttimien sijainnit jne. tarvii olla oikein - se on paljon vaikeampaa ja kalliimpaa saada optimaaliseksi kuin ohjaustekniikka.
Juuri tuota olen peräänkuuluttanut sanomalla että palminen ensin kuntoon sitten vasta tutkimaan mitä savukaasuihin menee, lämpöä, happea tai co:ta.
Jos kattilan "poltomekaniikka" on pielessä ei sitä ilmasäädöillä pysty paljonkaan parantamaan, puhumattakaan että vahditaan savukaasun lämpötilaa kuin sairasta kakkaa.
Lambdaohjauksen edut tulee siinä että pesällisen palaessa "palavanaineen" olemus muuttuu palamisen edetessä, loppua kohti hiilivetyjen osuus pienenee
Mutulla sanoisin että ilmakertoimen muutos 1,3 => 2 on huonompi kuin savukaasun muutos 200 C => 300 C ( seppol laskenee asian kädenkäänteessä )
Kesän aikana omaan protopannuun hitsaan uudet ilmanjako härpäkkeet ja muutakin parannusta, toivottavasti parannusta, on sen kanssa menty ojasta allikkoonkin