Toi mahdollinen rakenteellinen ongelma onkin tässä suuri mysteeri, nimittäin ostin ton pannun keväällä -12 aritermin osastolta rakennusmessuilta (tyyppikilven mukaan rakennettu samana vuonna).
Olen useaan otteeseen kysynyt että eihän ole mahdollista että esittelykattilan kasauksessa on tullut linjalla kiire ja jotain on jäänyt pois.
Kivenkovaan on ainakin kolme ihmistä ko. tehtaalta väittäneet että ei mitenkään ole mahdollista, että esittelykattilat otetaan aina valmiiden tuotteiden varastosta.
Asiaa ei ole sen kummemmin tutkittu, mitä nyt itse on pystytty havainnoimaan että kaikki palikat on suunnilleen paikoillaan. Jälkipolttopesän kivien uupumista on tehtaan suunnalta monesti epäilty, mutta kyllä ne sielä edelleen on paikoillaan ja ehjät.
Markku, kuten aiemmin jo olen useampaan kertaan todennut, tehtaalle on oltu erinäisiä kertoja yhteydessä.
Ja kuten jo aamulla kirjoitin, tää keskustelupalstalla vinkuminen alkaa olla todellakin se viimeinen oljenkorsi kun lähes kaikki muu on jo tullut tehtyä, moneen kertaan.
Loppiaisen jälkeen tehtaalta luvattiin järjestää tänne joku kokeneempi asentaja tutkimaan perusteellisesti mikä mättää, ja reilu viikko sitten keskiviikkona kyselin asentajan perään niin vastaus oli että ei ole onnistuttu löytämään sopivaa

Saman viikon perjantaina eivät enää vastanneet puhelimeen, ja viime maanantaina laittamiini maileihin (sama viesti molemmille teknisen tuen tyypeille) ei liioin ole vastattu/minulle soitettu.
Ja nyt perjantaina laitoin vielä parit mailit kuvien kera, huomenna taasen pitänee yrittää jotain.
Puhallin tuli tänään tutkittua, ei lähdetty muutaamaan pyörimissuuntaa testimielessäkään kun näytti olevan kytketty käyttiksen sähkökuvan mukaisesti. Ja ei tuo nyt kyllä ainakaan kattilaan päin puhalla

Tuota alipainetta ennen imuria on tässä nyt mittailtu moneen kertaan ja nyt on tiedossa millä säätöarvoilla (ensio/toisio/puhallin) sen saa tehtaan ilmoittamaan ihanteeseen, 40pa.
Käytännös tota arvoa on kuitenkin mahdollista ylläpitää vasta kun tuli on kunnolla syttynyt, sytyttäessä/pienen aikaa alussa imuria on syytä pitää suuremmalla jos ei halua itse tukehtua pannuhuoneeseen eikä piinata naapurustoa kohtuuttomon pitkällä sytytyssavustus jaksolla.
Ja savuutukseen varsinsisen palon aikana tuolla ei ole mitään vaikutusta, oli toi alipaine mitä hyvänsä.
Tehtaalta olen kysynyt moneen kertaan mistä saadaan mittari noille alipaineille, tehokkaasti ovat sivuuttaneet aina koko aiheen. Ja useammasta putkiliikkeestä on todettu että sellaisia mittareita ei oikein tahdo olla missään.
No, me nyt sit lopolta sellanen kuitenkin löydettiin ja saadaan sitä edelleenkin lainaan tarvittaessa. Voi olla että tehtaalla ei sellaista edes ole.
Viimeksi aihe sivuutettiin sillä että käyttiksen ilmoittaman mittauskohdan arvoilla ei ole merkitystä, että alipaine pitäisi mitata jälkipolttopesästä.
No, se tehdään varmaan jo huomen illalla, mutta en kyllä yhtään tiedä millaset lukemat sieltä pitäis saada

Toi on tuskastuttanut että tossa on noi ensio & toisio ilmojen säätöalueet tosi pienet, on käynyt mieles että saisko ne olla suuremmat, ainakin ton toisioilman osalta

...joten enpä ole kyllä yhtään yllättynyt noista Erbishin kokemuksista