Tällä hetkellä mä uskoisin tuntevani ton villivarsan metkut kuin omat taskuni, mutta uusien luukkujen myötä alkaa sit uus opettelu, ennenkaikkea siinä että tekee kaikein oikein eikä niin kuin nyt on pakko :p
Täs on nyt jonkinsortin välivaihe, osin uusien oikeiden oppien soveltamista ripauksella vanhoja kuristustoimenpiteitä.
Se että mä olen niin sairaalloisen omistautunut tolle pannulle on tässä tilanteessa jonkinsortin valttikortti, saan sen pidettyä hallinnassa, mutta vastaavaa tarkkuutta ei sit esim. enää isännältä löydykkään vaikka on tuossa vieressä huolella päätään raapinut... Tän aamusen tunnin lenkin jälkeen jouduinkin toteemaan että kumpikohan on suurempi riski, jättää pannu tunniksi ilman valvontaa, vai jättää isäntä tunniksi pannun kanssa!

(sielä se oli jo huoltoluukkua aukomassa kun tulin kotiin, sit olikin mulla työmaa saada musta savu vaaleneen).
Toi lähtee palaan kuin unelma, niin uusilla kuin vanhoilla metodeilla, mut tunnin palon jälkeen, jolloin pitäis olla palon kuumin vaihe, alkaa tapahtumaan... Ja sit mennäänkin äärestä laitaan niin että heikompaa huimaa.
Labratyypin mukaan tässä vaiheessa vasta sit alkaakin toi mahdollinen ensio ja toisioilman sekoittuminen näkymään. sanoi että voi lähteä palamaan just niin kuin pitääkin, mut vasta kunnolla lämmittyään ei sitten enää olekkaan säädettävissä. (Kovin tuttua).
Olen lukenut kaikki teidän postauksenne moniin kertoihin uudelleen & uudelleen tuola pannarissa istuskellessani, ja ihan varmasti olen saanut paljon hyödyllistä uutta tietoa monesta asiasta jatkoa varten.
Mutta nyt aivan ensin on saatava se uusi luukku, siihen asti on mentävä näillä omalla kokemuksella kertyneillä tiedoilla.
Jos/kun vika on tuossa luukussa niin ennen sen vaihtoa toi pannu on yksilö jolla on omat sääntönsä.
Veto on nyt ton kattilatehtaan tyypin, hänen mittareidensa & pitkän kokemuksen avulla saatu selvitettyä, se on erittäin hyvä, mutta ei mikään ihmeellinen.
Testikeli torstaina täälä oli kuulemma pahin mahdollinen, ja piti sitä erittäin hyvänä asiana.
Puut tutki myös, totesi ne ehkä parhaimmiksi mitä on nähnyt, kosteusprosenttiakin piti poikkeuksellisen pienenä.
(meillä puut on aina useemman päivän-viikon sisällä yli 20 asteen lämpötilassa enennen kuin pääsevät pesään).
Toi naapuritapaus on nyt tosiaan toi rivari ja sen 1-2 asukasta, tyyppejä joista on syytä pysyä erossa viimeiseen asti.
(ton ulkorakennuksen laajennuksen rakennuslupaprosessikin meinas tehä rakennustarkastajat hulluksi, tää nainen & isännöitsijä hänen asiallaan myös, juoksivat tie kuralla rakennusvirastossa, mutta minkään lain puitteis ei pystyny tota laajennusta estään).
Muut on vähintäänkin ihan ok, ja muutama läheisempikin tuttu tosta on vuosien saatossa saatu.
...ja muut ok:t lähietäisyydellä pitää meidän puolia.
Kirottua vain on että vaikka tuulis mistä suuntaa niin toi korkee rivari tekee jonkun ihme pyörteen & imaisee savut, ja ton naisen kämppä on just piipun kohdalla

Toistaiseksi meillä on kaikki todettu olevan niin kuin pitääkin, määräysten mukaisesti, mutta maailma on täynnä naapuritarinoja kun joku psykopaatti on vuosien hiostamisen jälkeen saanut tahtonsa läpi.
Meidän eka virhe oli tehdä polvenkorkuinen väliaikainen lautakasa liian lähelle naapurin aitaa, tontin rajaa, tyhmät luultiin että kun on lähellä aitaa niin ei näy naapurin puolelle ja häiritse....
Siitä se sit lähti, ja luoja tietää mitä näihin vuosiin mahtuukaan... Naakan pesääkään ei ois saanut hävittää tuvan savupiipusta, kuorma-auto ei ois saanut olla pihassa käynnissä, salaojia ei osattu rakentaa (tekstiilityönopettajan pätevyydellä ne näköjään osaa), rakennustyömaakyltti meidän tallin seinäs pisti niin häiritsevästi silmään että se piti käydä repimässä irti...jne...
Mutta, anyway, asiaan. Mä nyt tosissaan haluan uskoa mitä toi labratyyppi, joka täälä oli ja tietää nyt tarkalleen mitä toi pannu tekee, on oikeessa. Saman suuntaisiin diagnooseihin lopulta tulin itsekin, teidän avustuksella, päivää paria ennen kuin toi tyyppi tänne saatiin.
Suurin ongelma täs ehkä on jopa ollut toi tehtaan tekninen tuki joka ei ole perehtynyt tähän pannumalliin ja mennyt peukaloimaan käyttistäkin omin nokkineen. Siihen kun sit vielä yhdistää ton asiakaspalvelun (syyttely & pakoilu) niin aika ikävä kokemus. Että jos toi labratyyppi ois het ollut eka kontakti niin mä en ois varmaan koskaan alannut ees etsiin netistä mitään, saati löytänyt tätä palstaa.
Labratyyppi kertoi muuten eilen että oli tutkinut tarkemmin ton meidän termovarin tehot ja sitä on kuulemma syytä käyttää 2 nopeudella, 3:ssa virtaama on tuplasti liian iso.
Termovarin edustaja antoi aiemmin ymmärtää samaa.
Tekninen"tuki" taasen yritti painostaa meidät vaihtaan tohon tilalle tehokkaamman paketin, joka näemä kai sit ois käytännössä ollut puolet pienempi kilpailijan valmiste.