Kanttiaalto invertterille ihan normaali jännitelukema, kun tavallisella mittarilla mittaa, kyllä se todennäköisesti on ihan kunnossa.
Moottorit, joissa on konkka, tuppaavat hiukka surisemaan tuolla kanttiaallolla. Konkka ja moottori käyvät hiukan kuumenpana ja konkan elinikä voi hiukka lyhentyä ( uusia saa kaupasta ). Tilapäiseen käyttöön sopi kyllä esim sähkökatkojen ajaksi, mutta jatkuvassa käytössä se konkka todennäköisesti hyytyy ennemmin tai myöhemmin.
Rutinaa saa pienennnettyä sopivalla kuristimella, kuristimen koko pitää sovittaa aina sille kuormalle, jota käytetään.
Agregaatttien teho ilmoitetaan VA:na, volttiamppeereina ( kVA ), induktiiviseen kuormaan siitä saa yleensä vain sen 50 - 70 % kuten edellä todettiin. Sähkövastukseen saattaa saada lähes ilmoitetun tehon.
Ilmoitetussa tehossa on aina se mainosmiehen lisä. Sama koskee noita inverttereitä, lähes nimellistehon saa resistiiviseen kuormaan kuten hehkulamppuihin.
En oikein ymmärrä miten kuormitustilanne voi olla epävakaa, paitti jos joku napsuttelee on-off napia randomina? Olkoon johdot mitä hyvänsä ei niiden tehohäviö itseksensä vaihtele.