Ostitko Pähkäilijä kamppeen?
On tuo ollut pari vuotta käytössä. Isommat teen tuon kanssa, pienemmät aisaan metsässä ja vedän pelkästään sirkkelillä poikki. Ajaa tuo asiansa, muutama juttu on tullu mieleen tähän mennessä
- sahan alalevyssä ei ollut reikää mistä purut poistuisi ja ne lensi sitten ketjun mukana eteenpäin - rälläköity.
- 16a sulakkeet välillä paukkuu startatessa, pitäs vaihtaa hitaat
- terän säätöruuvista luovuin, laudanpalasia terän alla ja lisännyt/ poistanut niitä korkeutta säätäessä
- "oikeisiin" koneisiin verrattuna puutteena ettei sylinteri lähde liikkeelle kun saha nousee ylös, oon miettiny tohon sopivaa systeemiä muttei vielä ole lamppu sytyttänyt riittävästi
- kaukaloa pitäs vähän muokata, välillä puu pyörähtää terän "ohi" eikä keskitä kunnolla terälle.
Kaikenkaikkiaan oon ihan tyytyväinen tohon. Saa katon alla puuhata ja omiin polttopuihin ihan sopiva. Kuljetinta ei omassa hommassa tarvia kun tulee pinottua samantien sahaamisen jälkeen ja kun pino tulee valmiiksi niin siirtää sitten kalustoa eteenpäin. Satakunta pinomottia ois tilaa tehdä nyt kalikoita, kahdeksisen oon tehny tänä keväänä jo eli melkein "voiton puolella"