Takat, uunit, puukattilat, puuhellat, puukeskuslämmitys, puulämmittäjät, puukaasuttimet, vesikiertoiset takat, kiukaat, hormit, piiput, nuohous, polttopuut
05.02.2025-09:54
Uutiset:
Tervetuloa Puulämmitys ja tulisijat keskustelufoorumille!
Etusivu
Ohjeet
Haku
Kirjaudu
Rekisteröidy
Puulämmitys ja tulisijat
»
Tulisijat
»
Puukattilat
(Valvoja:
Nuohooja
) »
Attack 45 dpx lambda säätöarvoja
« edellinen
seuraava »
Tulostusversio
Sivuja: [
1
]
Siirry alas
Kirjoittaja
Aihe: Attack 45 dpx lambda säätöarvoja (Luettu 1678 kertaa)
nikke
Newbie
Attack 45 dpx lambda säätöarvoja
«
:
14.01.2014-06:58 »
Olisin kysellyt millaisia ensiö/toisioilman % ja lambdan arvoja saatte kun on täyshööki päällä.Ja miten pystyn varmistamaan että käänteispalo toimii. Itselläni ensiöilma on jatkuvasti enemmän auki toisioilma.Normaalia?Lambda arvo tais olla 1.4.
Neuvoja tarvittais.
Kirjattu
Eko
Jr. Member
Vs: Attack 45 dpx lambda säätöarvoja
«
Vastaus #1 :
14.01.2014-07:57 »
Noinhan sen pitää toimiakin , kaikki kunnossa . Minulla attacki jo kolmatta vuotta
pöhissyt pannarissa lämmittänyt aina veden ja samansuuntaisilla arvoilla . Enää
en ole jaksanut seurailla juuri lukemia , ainoastaan savukaasujen lämpö kiinnostaa
nuohouksen kannalta .
Kirjattu
Attack DPX 25 lambda , jäspi 1200l + 500l rst aurinko varaaja ,vesitakka selmac , 60kpl tyhjöputkia + 500w pv
kahe
Hero Member
Vs: Attack 45 dpx lambda säätöarvoja
«
Vastaus #2 :
14.01.2014-08:28 »
Lambda on lähes aina 1.4 arvossa ja CO2&O2 lähellä asetusarvoja. Johonkin olin vastaillut näin eli on ollut toisiosäätö 69% parhaimmillaan ja ensiö 29%. Tuo säätyilee ihan riippuen palosta. Tuon olen aina katsonut, että toisiopalo lähtee päälle sytytyksestä, kun toisioilma on säätynyt yli 20%. Yleensä heti kun warming palkit ovat kadonneet.
Kirjattu
Finndomon 1.5 kerroksinen rv. 2004, p-a 162 m2, kuutiot 500, vesikiertoinen lattialämmitys, AIT 8kW mlp ja 182m reikä.
EX: Attack DPX35L Lambda, Oventrop latausyksikkö + 2400l varaaja + Ouman-EH800b ulko+sisäantureilla.
Kulutus n. 5t.
Tulostusversio
Sivuja: [
1
]
Siirry ylös
« edellinen
seuraava »
Puulämmitys ja tulisijat
»
Tulisijat
»