Käsittääkseni tyhjiöputkikeräimien kokoojaosan neste menee kiehuessa paisunta-astiaan.
Järjestelmään (ehkä koko taloonkin) tulee akkuvarmennus/aurinkosähkö ja aggrekaatti)
Olisi se mahtavaa jos saisi 1800 litraa auringolla 90-asteiseksi.
Lämpö muuten kerrostui hyvin eilen eli 800 litran pytty 23 asteinen kokonaan eli auringostakin olisi saanut energiaa siihen siirrettyä koska alhaalla on tilavuudeltaan 16 litrainen kierukka. Isompi 1000 litrainen alhaalta 23 c keskeltä 53 c ja ylhäältä 74 c. Lämmitykseen otti tarvittavan keskeltä eikä yläosaan vielä oltu koskettu.
Tallin patterilämmitys tuli kaikesta järkeilystä huolimatta kytkettyä väärin päin eli alhaalta sisään ja patterit lämpenee vain kulmasta. Tallin lämmitys on aina ollut outo eli on saattanut olla ennenkin väärin. Jos tänään ehtisi sen kääntämään niin tallista palaava vesi jäähtyisi enemmän eli vielä kylmemmäksi 800 pytty ja kuumaa säästyisi.
Suunnitelmissa oli että lattialämmityksen paluuvettä otetaan talliin ja 800 yläosasta lisää ja jos sekään ei riitä niin tonnisen keskeltä eli samasta kun lattialämmityksen ensisijainen otto, lattian toissijainen otto tonnisen ylhäältä.
Bi-valent venttiileitä kaksi. Paluu aina 800 pyttyyn.
Nyt kun ensin saa lämmityksen kuntoon niin sitten pääsee asentamaan ja suunnittelemaan loppuun lämpimän käyttöveden
esilämmitys ja jälkilämmitys venttiilit, nämäkin on erilaiset aurinko ja puu käyttöön eli kestävät korkeampia lämpöjä kun vakiot, kuukauden toimitusaika näilläkin ja riittää viidelle suihkulle yhtaikaa ja meillä on vaan yks
Ai niin lämpimän veden kierrätyskin vielä, mikähän pumppu on siihen sopiva? Ohjaus kellokytkimellä vai liiketunnistimella kodinhoitohuoneesta; huitaisu liiketunnistimen anturiin, hihojen ylös kääriminen ja hana auki ja kas, lämmintä tulee heti eikä pyöritetä turhaa.
Suunnitelmat olen joutunut tekemään itse eikä koulutus ole kangistanut kaavoihin, neuvolassahan aletaan jo tekemään lapsista käyriin ja kaavoihin sopivia, koulu jatkaa. Neuvolan tädin kanssa aina erimielisyyttä kun minä olen mukana, varsinkin ruoka-asioissa, virallinen tietohan kulkee aina jälissä kehityksestä ja markkinatilanne määrää mikä milloinkin on terveellistä ja mikä myrkkyä.
Toisaalta jos tekee kaiken samoin kuin muut niin ei saavuteta SM- ja PM-kultamitaleihin auttavia laitteita