Autotallin lämmitysjärjestelmä ei ole vielä edennyt, mutta pikku hiljaa..
Muutama kommentti kattilan toiminnasta nyt kun lämmityskausi on käynnistynyt. Kuten viime helmikuussa kommentoin, niin kattilan sytytyksessä on ollut vaihtelua. Välillä lämpiää nopeammin välillä hitaammin. Kesällä kuitenkin huomasin, että kattila lämpiää helteillä todella nopeasti käyntilämpötilaan. Siitä sain idean, että mitäköhän paloilman esilämmitys vaikuttaisi. Varsinkin meillä kattila on tällä hetkellä
kylmän autotallin vieressä, ilman varsinaista lämmitystä. Niin sisälämpötila laskee lämmitysvälin aikana jopa alle 10 asteeseen.
No tuumasta toimeen ja seuraavanlainen viritys paikoilleen:
http://aijaa.com/il4NeoEli ensiöilma kulkee jonkin matkaa hormin putkea pitkin ja lämpiää matkalla.
Nyt kuusi lämmityskertaa takana tuolla virityksellä ja kattilan toimintaan on tullut selkeää ryhtiä. Pesällisen palamisaika on lyhentynyt, varaaja lämpiää nopeammin ja savukaasut on noussut 220 => 250
Kohta on tulossa kunnollista koivua, niin mielenkiinnolla odotan miten paljon vesi lämpiää täydellä pesällisellä. Tällä hetkellä tarvitaan 1.5 pesällistä suulin purkujätettä, jotta varaaja lämpiää 30/20 => 80/80
Vielä kun saisi lambdan säätään ilmoja