Täällä lämmitelty Attackin 25kw lamda versiolla jo kolmatta vuotta . Omani on kyllä pelannut
ilman hifistelyä , pesä täyteen kuivaa koivua ( teknisessä tilassa min. 2vk ) ja ei ole ollut
lämmityksen ja sytytyksen kanssa ongelmia . Jätän sen kaasutusreiän ympärille pari vähän
isompaa halkoa ja väli täyteen tuohia . Siitä se lähtee helposti palamaan ja kaasutuskin
toimii hetken päästä . Kuuluu sellainen matalataajuinen jytinä kun alaosassa liekki virittäytyy .
Samanlailla nuohous laiskuutta esiintynyt kuten Juhanilla , pari kertaa vuodessa olen nuohonnut
laitoksen kiireestä kantapäähän . Savukaasut huitelevat lähes aina täyden palon aikaan
190-195 asteessa ja nuohouksen tehtyä ne asettuvat sitten 180 asteen pintaan . Enpä tuota
eroa ole suureksi havainnut lämmitystuloksessa . Minulla 1200l varaaja kattilan perässä ja se
on aika optimi tälle teholle . Tosin pitää katsoa aina , että täyttä pesää poltettaessa varaaja
on oikeasti viileä , 45-35-22 on aika optimi lämpötilat .
Muutaman kerran mennyt sitten pönttö lähemmäs 90 ja tuolloin olen pumppauttanut siirtopumpulla
pahimmat hekumat 500 litran aurinko varaajaan . Myös sähkökatko yllätti kerran , siitä selvittiin
ilman mitään jäähdytys venttiilien aukeamisia . Tulikin syttyi uudestaa kolmenvartin sähkökatkon
jälkeen itsestään kun sähköt palasivat . Muistaakseni automatiikka käynnisti kattilan uudestaan
omineen .
En kyllä itse palaisi enää takaisin yläpaloiseen menneisyyteen . Yksi syy löytyy puuvarastosta
kun se hupenee 30% siitä mitä aiemmin . Suomeksi sanottuna pärjäämme liki 3v samalla halkomäärällä
mitä ennen tätä kattilaa