Kirjoittaja Aihe: Högfors --> Attack dpx35 Lambda  (Luettu 5735 kertaa)

jolla

• Hero Member
    • charts
Vs: Högfors --> Attack dpx35 Lambda
« Vastaus #15 : 02.09.2014-09:17 »
Attacki tosin käy polton lopussa aika pitkään vajaalla teholla kun varastopesä alkaa olemaan tyhjä, tästä varmaan ero syntyy. Eikä se tietenkään roihahda täydelle teholle sytytettäessä niin nopeasti kuin yläpalokattila.

jep, minulla on tuo käyntiaika siitä, kun varaajaan alkaa siirtyä lämpöä ja päättyy kun varaajaan ei enää lämpöä tule, käyntiaikaan olen lisäksi laskenut lämmityksen aikana kulutetun energian, esim jos talvella kovilla pakkasilla kulutusta, vaikkei varaajaan menekään lämpöä, on se käyntiaikaa
eihän näitä sinällään voi verrata kun minulla on nimellisteho puulla 60kW, jos olisi auto, niin voisi ajatella että se 30kW olisi jäljellä mutta kattilassa kaiketi tehot säilyy, vaikka käsitys tuntuu olevan toinen
"vanha kattila ei enää lämmitä" se on vaan jäänyt puhdistamatta
Lämpimänä 152m² + lämpökeskus 36m², kanava 30m, Hogfors vuodelta -66, Akva 4000, Ouman EH-80, 32 kpl 270W pv-panelia 13° etelään kiinteästi
seurantaa http://www.puulammitys.info/index.php?topic=457.0

kahe

• Hero Member
    • Pannuhuoneen mittaukset
Vs: Högfors --> Attack dpx35 Lambda
« Vastaus #16 : 02.09.2014-09:59 »
Ihmettelin myös aikaeroja eilen, mutta kyllä samoilla lukemilla ollaan, kun minulla on 830h mittarissa, 1v 4kk käytössä ja puita palanut sen 5700kg eli n. 15-16 pinomottia nyt ainakin tähän mennessä. Attack ei taas laske mittariin niitä pannun sammumisen jälkeisiä tunteja, kun latauspumppu viilentelee monesti läpi yön pannua. Sillä en itse ole saanut laskemalla järkeviä hyötysuhteita enää. Vanhalla pannulla se oli paljon selkeämpi, kun pumppu on sitten hiljaa tietystä lämpötilasta lähtien. Noin 20-30 minuuttia menee, kun pannu lämpiää alta 30 asteesta tuonne 75 asteeseen. Tuossa kohdin yläpaloinen on selkeästi tehokkaampi.
Finndomon 1.5 kerroksinen rv. 2004, p-a 162 m2, kuutiot 500, vesikiertoinen lattialämmitys, AIT 8kW mlp ja 182m reikä.
EX: Attack DPX35L Lambda, Oventrop latausyksikkö + 2400l varaaja + Ouman-EH800b ulko+sisäantureilla. Kulutus n. 5t.