Sähkömittarin kWh-määrät tietysti tipuu, jos pesukoneet liitetään lämpimään veteen. Mutta koko talon kuluttamat kWh-määrät nousee, sillä pesukoneet lämmittävät ainoastaan pienen osan vesimäärästä, huuhteluihin käytetään kylmää. Lämpimään liitettäessä kaikki huuhtelutkin tehdään lämpimällä, jos pesukoneessa ei ole erillistä kylmän veden ottoa. Lämpimään veteen liittäminen kannattaa ainostaan, jos ei laske kattilan tuottamalle energialle mitään arvoa.
Tuo nyt on vähän sama peruste kuin jääkaapeissa, pakastimissa ym. Ne on todella epätaloudellisia lämpöpattereita ja tuovat vielä lämpönsä sinne, missä sille ei ole käyttöä. Ei pure minuun, minä mittaan tässä tapauksessa ainoastaan rahan liikettä, se on joko minulta pois tai minulle päin. Tässä tapauksessa minulta poispäin suuntautuva rahaliikenne vähenee ja boonuksena tulee tulee hyvin huuhdeltu pyykki, missä ei ole pesuainejäämiä kuten kylmällä huuhdottaessa - allerginen kun olen, niin minulle tämä on myös tärkeä seikka.
Puilla lämmittäminen on aika suurpiirteistä hommaa, ei siinä pienet säästöt, eikä pienet lisäykset tunnu samoin kuin suoralla sähköllä pelatessa, se on enempi kokonaisuus. Jos takkaan/uuniin kannetuille puille la sytytykselle, lisäyksellen nuohoukselle laskee täydet, niin nyky tulotasoilla..........meneekin jo politiikan puolelle.