Eipä mullakaan tuo ohitus ole kun minuutin pari auki sen ajan että tuohet tai sytyspalat kunnolla syttyy. Sitten ohitus kiinni ja alakautta kiertämään. Jos on jäänyt palamattomia puun jämiä tai hiillosta niin tuo sytytys on sitten helpompaa. Kerää keskelle ja heittää tuohen palan päällä ja minuutissa on hehkuva hiillos valmis, siihen vaan sitten syttypesän puut päälle. Atmoksessa tuo puhallin pelaa termarin mukaan, eli nupista voi kääntää puhaltimen pois ja päälle. Erillinen sytytys asento tuossa termarissa on, johon ohjeen mukaan sytytyksessä käännetään. Täyttöluukkua pidän itse kanssa jonkin aikaa auki.
Kahelle sanoisin että ei tuo pienen harjoittelun jälkeen ole monimutkaista. Itse teen nykyään niin että käyn laittamassa ne "kynsitulet" ja sitten vaikka hörpin kahvit, katselen telkkua tai selailen konetta. Tuo syttypesä palaa siellä sitten 0,5-1h kuinka nyt sattuu olemaan hommia, sitten saa huoletta latoa pesään reilusti puita. Mulla kun on tuo pieni varaaja niin kovilla pakkasilla joutuu aamuisinkin käymään laittamassa tulet ennen töihin lähtöä. Niin laitan ensin "sumpit pihisemään" ja sitten pannariin alkutulet ja sitten hörpin kahvit ja ennen töihin lähtöä pesään sopiva puumäärä. Talvella on kyllä usein valmis hiillos kytemässä pesässä, varsinkin kun hiukan oppii ylitäyttämään pesää. Kun tuohon tulee rutiini niin se vaatii se 2x5min. Eli talvellakaan ei tarvitse lämmityksen takia herätä oikeastaan yhtään aikaisemmin. Ja jos jotain positiivista hakee niin tuolla syttypesän puumäärällä saa hiukan plussaa siihen pesälliseen, eli jos on niin suuri varaaja että yksi pesällinen ei riittäisi niin suurentaa hiukan syttypesän puumäärää. Mutta jokainen opettelee sen oman tavan käyttää kattilaa ja onhan nuo kattilatkin erilaisia. Ei muuta kun kokeilemalla se paras keino löytyy.