Kyllä kaikki kilot ovat talletettuna joulukuun puolivälistä asti tähän päivään. Ekaan viestiin olen päivittänyt kuukausitasolla ja tarkemmat lisään maaliskuusta/huhtikuusta myöhemmin. Vastuksilla ei ole menty päivääkään, kun ei ole tarvinnut reissata yli päivän reissuja.
Nyt olen huhtikuussa kokeillut hallitulla 10-12,5 kg:n briketti alkupanoksella, jossa laudan pätkiä 1-2 kg päällä. Tämän jälkeen lisäys 5kg brikettejä. Kylmät briketit palavat rauhallisemmin ja muodostaa ison hiiliköntän, jota pitää pöyhäistä, että palavat loppuunsa. Hiilikasaa saa kyllä kasailla Arimaksissa melko paljon. Ilmaa joutuu rajoittaan reilusti ja savua tulee piipustakin. Toisioilma saa olla reilummin auki. Jos ei rajottaisi, niin savukaasut huitelisi 450-500 asteessa. Täytyy sanoa, että logtemp näyttö helpotti sopivan lisäysajankohdan seurantaa. Kännykästä VNC viewerillä olen seurannut, koska kattilanlähtö tippuu 73-74 asteeseen ja silloin on aika lisätä poltettavaa.
Eikä vielä hehkuteta, kun ei noista putkimiehistä varmaksi tiedä kuitenkaan ja piipunliitosputki on pajalla edelleen työn alla. Jokin keinokin tuon 480kg siirtämiseen tuonne pannariin pitää ratkaista. Ideoita on montakin ja todennäköistä nostetaan ensin käryyn tuo ja siitä putkia pitkin kynnyksen yli. Saas nähdä onnistuuko. Ja vanhakin pitäisi saada ehjänä sieltä ensin pois.