Maalämpö on on ainakin tällä hetkellä mielikuvissa niin arvostettu, että tottakai sillä pieni vaikutus on talon jälleenmyyntiarvoon. Puulämmitys voi taas jopa karkottaa osan ostajista Eehkä tämän foorumin henkilöitä, mutta omassa kaveripiirissäkin on ihmisiä, jotka eivät todellakaan halua leikkiä puiden kanssa kerran päivässä.
Puulla varmasti pääsee pitkässä juoksussa kyllä halvemmalla, jos jaksaa itse tehdä vähän hommia tuon eteen.
Kustannukset eivät loppupeleissä eroa toisistaan aivan hirveästi, jos otetaan oletukseski ettei pistetä itse tikkua ristiin asian eteen vaan kaikki ostetaan ulkoa. Maalämpö vaatii mahdollisesti hintavan porakaivon ja itse laitteiston + tarvittavat putkitukset ym. Puulämmitys taas kattilan, ison varaajan, hormin, putkitukset ym. ja vielä tämän päälle tietenkin selvästi maalämpöä isomman tilan.
Ihan ei siis ainakaan omissa laskelmissa toteutunut tuo maalämmön hintavuus verrattuna puuhun, mutta puuhun kallistuin kuitenkin. Auringot, maalämmöt ym. on kyllä mahdollista lisätä, jos kiinnnostaa tulevaisuudessa ja kattilankin voi olla edelleen paikallaan.
Tämä siis uutta tehdessä, vanhaa päivitettäessä tilanne on tietysti aivan eri.