Mitäs on Juhanin kokemukset Attackista nyt parin kuukauden aikana?
Kokemukset on hyvät!
Kattila on helppokäyttöinen ja ongelmia ei ole ollut. Ainoa miinus tulee käyttäjälle
jos on huolimaton, puita ladatessa pitää varmistua että varastopesän nozzleen menee liekille varattu
tunneli josta alkutuli lähtee vetämään sytytysvaiheessa. Jos ei muista jättää tunnelia niin silti tulet syttyy mutta
lämpö ei nouse niin nopeasti kuin valmistaja on ajatellut. Lähes kahden kuukauden aikana olen "onnistunut" kolme kertaa
täyttämään pesän em. tavalla tai sitten tunneliin on lossannut kapula estämään tulen tien.
Kattila on lämmennyt joka päivä ja lähes aina on kertalämmitys riittänyt. Olen polttanut
33cm koivua ja 40cm kuusta. Kuusi oli yli kymmensenttistä ja pystykuivaa. Koivu on pienempää ja laadultaan A1.
Olen miettinyt että minkälaista seuraavan talven puista tekisi..
Pesään menee 65cm mutta palaxistani tulee läpi vain 60cm, katkoin kyllä jo pystyynkuivaa 60cm jaollisena mutta paksuus mietityttää kuinka pieneksi ne pilkkoo. Valmistaja suosittaa 8-15cm, jotenkin kuitenkin tuntuis että 2000L akvatermin kaveriksi pannunpesään vois tehdä myös pienempää että varastopesän saa tilkittyä tupaten täyteen paremmin 5-12cm tavaralla. Väkisinhän tuota pientäkin tulee jos kuuteen osaan pilkkovalla terällä laskee menemään.
Ainiin, meinas unohtua uutuudenkankeudesta johtuen joko maali tai noki liimannut varastopesästä lähtevän ohituskanavan läpän kiinni kanavan päähän. Tarvis tuo putsata ettei jää kiinni.