Mulla ja monella muullakin on kytketty vähä oikasemalla nuo sydemit eli ei ole laitettu latauspiiriä tuohon auringolle, vaan niinku Juhani tuossa arveli niin ensalkuun kun pumppu pyörähtää niin siirtoputki keräimiltä varaajaan on kylmä ja jäähdyttää siis alkuun hieman. Se miten paljo riippuu tietenki matkasta, putken halkasijasta ja eristepaksuudesta. Mulla on dn20 kurtturosterit nanoeristeellä(Hieno nimi myyntimiehillä
) ja noin 10m siirto maksimissaan niin olisko tokalla tai kolmannella pumpun pyörinnällä noussu keräimiltä tulevä lämpö korkeemmalle kun keräimille meno.. Nuo pyörinnät oli suhteellisen lyhyitä eli varaajan ala tai yläkämpökäyrässä ei näkyny mittään muutosta.. Luultavasti meni tämä päivä +-0 tuottojen suhteen, mutta ompahan keräimet sulanu ja huurtunu taas takas
Käytännössä maltillisilla siirtomatkoilla ja kunnollisilla eristeillä on aika merkityksetön tuo alun kylmäpurskaus.. Sen verran maksaa moottorikolmitiesunttaus mittauksineen, että ei maha kuolettua koskaan sillä säästöllä, minkä sais lisää jos tuon alun kylmäpurskauksen eliminois sillä veke
Tänään nousi siirtoneste noin 31-asteeseen ja kyllä se paluulämpömittarin mukaankin oli sitä.. Talviajalle voi säätimen latausmäärityksistä laittaa tuota starttieroa isommalle ja pitoeroa myöskin niin kylmyyden aiheuttamat siirtohäviöt eliminoituu ennen varaajaa ja näin ei vahingossakaan ainakaan jäähdytetä sitä! Itselle asennan pollucomin seurantavermeeks tuohon nini tasan näkkee heti jos alkaa suhteet mennä pieleen ja saapi tarkemman mittauksen saannolle..