Rampella siisti kattilahuone
Ainakin vielä, mulla on muuttunut aika mustanpuhuvaksi aikojen saatossa, kerran sen siivosin oikein kunnolla niin pari kuukautta ja siivouksesta ei ollut merkkiäkään.
Kespesissä kun ei meinaa tuhkaluukun tiiviste pysyä paikoillaan ihan vain uraan painamalla niin apu löytyy rautakaupasta saatavasta TIXO liimasta
Itselläni ei ole tiiviste tahtonut pysyä paikallaan mutta nyt kävin liimaa hakemassa ja liimasin paikoilleen. Ennen liimausta kannattaa puhdistaa luukun tiivisteura esim. teräsharjalla ja irroittaa piki ym. jos sinne on sellaista päässyt tarttumaan.
Levitin liimaa purkista sormella uraan aina pienen pätkän kerrallaan ja painoin tiivisteen kiinni, aika nopeasti tarttuu. Meinaa mennä sotkemiseksi sitten jos liimaa alkaa olla vähän siellä ja täällä, aika helposti alkaa leviämään.
Nyt on tiiviste pysynyt paikallaan.
Viikonloppuna kun menin tilalle niin ei ollut Kespesissä tulta ollenkaan ja 4000l varaajassakin vain 10 astetta. Laitoin tulille illalla n. klo 22 niin puolenpäivän aikaan oli varaajasta tuleva vesi jo 80c. Puuta oli kulunut silloin n. 2 pesällistä eli jotain 350-400 litraa ja jokunen "säkki" jätteitä, olisiko niitäkin pari pesällistä ollut.
Palaa muuten kaikki jätteetkin hyvin, kova pöhinä käy ja jäljelle jää vain tuhkaa, ei roskista tartte.
Katsoin savukaasujen lämpötilan, n. 250-300c täydellä teholla vajaa vuorokausi konvektion puhdistuksen jälkeen. Ilmaläppää ei ole rajoitettu vaan täysi puhaltimen antama ilmamäärä menee kattilaan.
Varastopesä paloi tyhjäksi n. 5 tunnissa kun kattila kävi koko ajan. Polttoaineena oli sekahalkoja mutta ei koivua. Teho jotain 30-35kW paikkeilla
Sitten huomasin yhdessä vaiheessa että läppä ei mennyt puhaltimessa kiinni ollenkaan vaan jäi puoliväliin kanittamaan. Öljysin sitten läpän kiinnittymiskohdat ja se alkoi taas toimia. Savupiippu on niin korkea ettei kytysavuja pysty pihassa haistamaan joten ongelmaa ei siitä ollut huomannut, nyt sattumalta satuin huomaamaan.
Mulla menee reilu pesällinen vuorokaudessa näin kesälläkin kun sen verran on hukkalämpöä itse lämppärissä, talolla ja näiden välisessä kanaalissa, kunnon pakkasella sitten varastopesä pitää täyttää kolmesti tai neljästi päivässä