Ensiöilmaa pienentämällä ei kaasuunnu enempää mitä tarvitaan. Syttymispiste ja kaasuuntumispiste ovat eri asioita.
Yksinkertaisesti todeten. Jos lämpötila on tasolla jossa puu kaasuuntuu - käytännössä se alkaa kadota. Palamisesta on kysymys/ilman liekkejä. Savumuodostusta.
Mutta, itse asiaan. On hyvä käsitellä käänteispalokattilan toimintaa ja oikoa vääriä käsityksiä. (suosittelen poistamaan tuon kuvan, joka ei liity edes käänteispalokattilaan - ettei tietämättömät mee harhaan)... Itse pidän tärkeänä. Jos tätä foorumia lueskelee ihmiset, jotka ymmärtävät YP kattilan toiminnan ja sen haitat. Suuret päästöt. Samoin jos lueskelee foorumia ihminen, jonka ammatti liittyy saastepäästöihin.
Jos/kun nämä ihmiset oivaltavat käänteispalokattilan paloidean kaikkine hallittuine säätöineen, korkeine palamislämpötiloineen/hiilikerroksen kautta savukaasujen kulkemisen korkeassa lämpötilassa. Tään ymmärtäminen - kaikki auttaisi maamme saastepääsöjen vähentämistä. Ihmiset oivaltaisivat idean.
Jos itse olisin asioista päättäjä. Maassamme tulis antaa myynilupa ainoastaan käänteispalokattiloille.