Blaze Comfort Combi 25 lisävarusteena lambda ja nettiyhteys,
ohjeiden mukaisella isolla putkikoolla ja omalla termarilla ja painovoimaventtiilillä. Sivuhaarassa pumppu. Käyttöönotto elokuu 2023
Varaaja 1800L, talo 80-luvun 1-kerroksinen n.150 neliötä.
-pellettiruuvi (=Combi) vielä asentamatta kun puilla lämmitys on niin kivaa 23 vuoden jälkeen Jämä Naturen kanssa
-kännykän appista pystyy reissussakin katsomaan varaajan lämmöt, sitten patistaa kotiväkeä lämmittämään (tosin serveri ei ole aina vastannut ja apista ei pysty paljoa tekemään). Tietokoneella kun ottaa yhteyden niin on kaikki samat säädöt kuin kattilan näytöllä.
-kattila tuntuu teholtaan suunnilleen samalta kuin 40 kw Jämä.
-pesä on pienempi kuin Harmonyssa. Tällä aivan täyteen ladatulla pesällisellä varaaja tulee täyteen n.33 asteesta 85-88 asteeseen vähän tietysti kulutuksen mukaan. Kesällä ei voi täyttä pesää laittaa.
-täysi pesä palaa n.6h , tehonsäätö nyt 58%, pääosin koivua
-jäännöshiilloksesta sytyttäminen on todella helppoa, mutta hiilloksen määrä vaihtelee eikä ihan aina jää tarpeeksi
-Comfortin pesän yläosa on mustaa rautaa ja nokeaa, kun Harmonyssa rosteria ylös asti. Tätä en esittelymateriaalista ymmärtänyt. Oletan että paremman lämmönjohtavuuden takia yläosa on kylmempi ja nokeaa siksi. Syksyn aikana ehkä 5 kertaa raapaissut noet pois, joka nyt Jämän nuohouksen jälkeen ei ole homma eikä mikään.
-sytytyksen jälkeen alle 10 min niin varaajan ylälämpö on jo noussut n. 60 asteeseen mutta suihkuun ei kyllä pääse vielä tuntiin kun kierukka varaajassa sen verran alempana
-puiden lisäys lainkaan savuttamatta ei ole onnistunut kun olen pari kertaa kokeillut, ehkä pitäisi antaa hiilloksen palaa pidemmälle. Itse en kyllä lisäystä tarvitsekaan. Osittain voi johtua liian pienestä hormista, mulla vähän ohjeissa annetun minimin alle joten voi kuristaa vähän lisäystilanteessa kun imuri täysillä
Olen tyytyväinen ja rouva myös 👍