Ensimmästä kertaa koekäyttö onnistui paremmin kuin oli odotettavissa. Erikoinen yllätys oli yli 15kW tehon saavuttaminen ilman hetkellistäkään savunpöllähdystä. Vaikea sanoa, mikä maksimiteho tuossa voisi tulla, kun syöttö on jo maksimissa, mutta 15kW joka tapauksessa riittää. Tehomarginaali käytetään alipaineen varmistamiseen kaikissa käyttötilanteissa. Tuohon maksimitehon parannukseen on todennäköisenä syynä uusi puhallin, joka on teholtaan vain puolet aiemmasta. Käytössä on keskipakopuhallin, joiden laskennallinen mitoitus on tälläisessä tapauksessa jokseenkin mahdotonta. Keskipakopuhaltimissa on suuri nimellinen litratuotto mutta pieni paine, joka lisäksi on voimakkaasti riippuvainen hormin vastapaineesta. Ylisuuren puhaltimen mitoituksessa oli tarkoituksena hakea sopivaa tehoaluetta sisäänmenon kuristuksella, mikä on yleinen tapa esim. hakekattiloissa. Ongelma on vain siinä, ettei imuaukon säätö toimi kovin hyvin keskipakopuhaltimen virtaussaäädössä, koska se aiheuttaa selvästi voimakasta turbulenssia kanavan virtaukseen. Pieni imuaukko myös säätää joutokäynnin aikaisen ilmavirtauksen, ja sen kannalta on pyrkimys mahdolisimman pieneen aukkoon.
Puhaltimen tehon puolittaminen mahdollistaa imuaukon suurentamisen, joka selvästi parantaa hormin vetoa. Syynä joksenkin varmasti virtauksen laminaarisuus. Lisäksi puhaltimen melu pienenee olennaisesti. Myös lukuisat modifikaatiot jurinan poistamiseksi onnistuivat vihdoin, ja jurina katosi kokonaan. Myös puhaltimen melu on nyt pienempi, ja kokonaismelu on jo pienempi kuin oli öljypolttimella, joten nyt voidaan meluntorjunta katsoa onnistuneen.
Jonkin verran ennätin kokeilla sopivan happijäämän ja toisiopalolämpötilan löytämiseksi. Pienentynyt hormin veto näkyy toisiolämpötilassa, yli 700 asteen toisiolämpötilaa 2-4% hapella ei löytynyt, pakkasilla maksimi oli n. 800 astetta. Tässäkin toisiolämpötilan saa nousemaan nolla- ja miinushapella n. 100 astetta, mutta savussa näkyy jo nokea, joten sillä alueella ei kannata ajaa. Ilmiö lienee sama kuin polttomoottoreita viritettäessä, joissa syöttöä lisäämällä saadaan tehoa lisää mutta savu lisääntyy ja hyötysuhde heikkenee.