Jatketaan aloittamaani aihetta.
Varaajan ylempään käyttövesikierukkaan tosiaan on tiiviste pariin kertaan vaihdettu. Ensimmäinen kerta meni harjoitteluksi, kun kumi ei ollut sopivaa. Tästä viisastuneena ja etsinnän jälkeen kun löytyikin alkuperäinen tiiviste, se on pitänyt.
No alempi tiiviste on vaihtamatta, kun ei ole vuotanut. Nämähän joka vuosi tulee katsottua varaaja kylmänä, olen kurkistanut myös talvella ettei isompaa vuotoa ole. Kuumana ei pienet tihkut näy.
Nyt sitten huomasin alemman kierukan tiivisteen vuotavan sen verran, että kylmänä tulee tippa esiin päivässä / parissa. Vaihtohommiin menee siis ja parempi tuo on vaihtaa kuin jäädä odottelemaan pahempaa.
Tällä kertaa vaan joutuu tyhjentämään varaajan sitten kokonaan. Edellisissä vaihdoissa olen selvinnyt varsin vähällä veden juoksutuksella, kun ylempi kierukka on toki lähellä varaajan yläreunaa.
Vedet olen aikaisemminkin laskenut IBC konttiin ja pumpannut takaisin varaajaan. Saman meinasin tälläkin kertaa tehdä. En tiedä onko asiassa mitään hyötyä, mutta jospa olisi vähempi happista vettä tuo käytetty kiertovesi ja en halua porakaivosta rohmuta paria kuutiota vettä varaajan täyttöön.
Tämmöisiä huoltohommia tälle kertaa tiedossa, joka vuosi näköjään saa pannuhuoneessa touhuta.
Olisi jälkiviisaana pitänyt vaan vaihtaa molemmat tiivisteet samaan konkurssiin viime remontissa, mutta putkihommissa on vähän niin, että älä koske jos ei vuoda