Kuulostaa matalalta savukaasujen lämmöt, kun Attackissa (ainakin minulla) huitelee lähempänä 200, riippuen tuubien tuhkatilanteesta. Riippuu kyllä mittauspisteestä, Attackissa se on heti savukaasuimurin jälkeen. Hormiliitoskin on selvästi viileämpi.
Savutuksen kanssa tuli viime talvena taisteltua. Kokeilin vähän kaikkea mahdollista, mutta viimein ratkaisu löytyi sytytystavasta, tai oikeastaan puiden ladonnasta. Tekeekö alkutulet vai ei, vaikuttaa loppujen lopuksi aika vähän minulla. Periaate on että:
1) arinakiven päälle ensin ohut kerros pientä silppua, jota jää klapisäkkien pohjalle. Näiden päälle pahvia, tuohta tai sanomalehteä sytykkeeksi.
2)Sytykkeiden päälle n. 10 senttisestä halkaistua puolikasta tai neljännestä.
3)edellisten päälle, varsinkin keskelle, niin järeätä kuin on klapikoneesta saanut menemään läpi, eli yli 20cm puolikasta tai yli 10cm pyöreätä, jne.
4) Järeiden päälle on aika sama miten ja mitä puita latoo. Jos on purkulautaa yms. niin tässä on niiden paikka.
3- kohtaan asti saisi olla mielellään koivua tai leppää, näiden järeiden päälle voi laittaa jo havupuuta tai haapaakin.
Jostain saksalaiselta foorumilta tämän ohjeen löysin, ja ajattelin tuoda sitä aina tilaisuuden tullen esille, niin paljon se ainakin minulla helpotti. Järeät lehtipuut estävät tai ainakin rajoittavat palon etenemistä varastopesässä, mihin Attack DPX :ssä on taipumusta, en tiedä onko Magassa tällaista ominaisuutta.