Parhaat kattilat eivät tarvitse muutakuin ladotaan puut varastopesään ja sytyttää, automatiikka hoitaa loput. Luulisin että Effectakin toimii samoin, ilman lisäkommervenkkejä.
Syttyy toki...mutta syykin siihen on miksi olen todennut helpommaksi ja siistimmäksi tuon muutaman minuutin kahvihetken: huomattavasti vähemmän paskaantuu kädet sytyttäessä. Effectan varastopesä huomattavasti syvempi luukun alalaidasta mitattuna kuin esim youtubestakin llöytyvältä videolla näkyvässä CTC V40 sytytysvideolla. Laomalla pesän täyteen joko paskaa kätensä kyynärpäitä myöten tai sytyttää panoksen puolivälistä tai konttaa lattialla ja sytyttää toholla alakautta.... helpommalla pääsee kun sytyttää muutaman kalikan ja sen jälkeen pesä täyteen. En pidä sitä edes kommervenkkinä jonka kattila vaatisi toimiakseen, vaan pääsen itse sytytyksessä ilman mustia käsiä ja paskasia polvia..ei tarvi tohoa ja vaiva aivan olematon. Itse kattilan polttoon ei minkään näköistä vaikutusta, sytyttääkö muutaman kalikan ekana vai latoo pesän täyteen ja sen jälkeen tulen perään alakautta..
Psst.. jos joku saa Econaturen palamaan ilman minkäänlaista säätöä ja puulla kuin puulla 3 kk keskihyötysuhteella 91.7% niin kannattaisi varmaan kirjoittaa ohjeet ihan paperille, ostajia Econaturen käyttäjissä ois aika paljon ja Kaukoraki tuosta ihan hyvin maksais
Yhden ohjeen ostajan minäki tiedän, entisen mökin nykyisen omistajan joka vieläkin Econaturen kans taistelee.
P&#/"..91.68 on mulla viimeisen kolmen kuukauden keskihyötysuhde, pitänee vissiin paneutua vajavaiseen sytytystekniikkaan...
Osansa tuosta kyllä rokotti ajoittain karkailleet savukaasut ja kattilan lämmöt, ei pysyny latauspumppu mukana kun oli koivua reilummin panoksessa. Nyt paikallaan Laddomatic ja riittää latauspumpussa teho, pysyy savukaasut kohdillaan ja kattilan lämmöt maltillisina vaikka ylittyis kilpiteho kuinka reilusti. Latauspumpun vaihdon jälkeinen keskihyötysuhde on sitten sitä luokkaa että uskallan sanoa Tuomakselle että aika harvat kattilat siihen pääsee, sytyttää ne miten tahansa...alta, päältä, sivusta, tabletilla sohvalta tai piipun nokasta..