1.Pähkäilijä on oikeilla jäljillä. Ei ole mitään järkeä lämmittää kattilaa 90 tai sataan tai 120 asteeseen.
2.Missä tarvitaan 90 - 100 asteista vettä lämmitykseen? Eikö varaajaan pitäisi saada mahdollisimman suuri lämpömäärä?
3.On sekoitettu kaksi asiaa, auton moottori ja keskuslämmityskattila.
4.Mulla on yksi kirja vuodelta 1923 jossa esitellään ruotsalainen keksintö lämmönvaihdin jossa savukaasuilla lämmitetään paloilma n 350 asteeseen.
1. On järkeä, jos tarvitsee niin kuumaa vettä. Esimerkkinä käytännössä käy vaikkapa maitotilan putki/tankkipesuri.
2. Olet itse vastannut heti seuraavassa lauseessasi "varaajaan pitäisi saada mahdollisimman suuri lämpömäärä"
Käytännössä esimerkkinä oma varaaja, kovilla pakkasillakin onnistui jättää 1 lämmityspäivä väliin kun lämmitti 100 asteeseen, 80 asteisena lämmitys joka päivä.
3. Auton moottori käykin hyvin käytännön esimerkiksi, kylmänä ilman termostaattia moottori karstoittuu poikkeuksetta niin että pakoaukot jopa menevät umpeen karstasta. Kyllä se kattila vaan käyttäytyy samoin
4. On siinä svukaasuissa oltava jo yli 350 astetta jos sillä paloilma siihen lukemaan lämmitetään. Tuo asia kyllä kiinnostaisi vielä kokeilla jos intoa riitäisi, ottaa hormin ja ulkovaipan välistä paloilma suoraan kattilaan.
Onko tuosta muuten mitään tietoa - palaako happi ilmasta pois missä lämpötilassa ja paljonko korkea paloilman lämpötila vaatisi vetoa lisää saavuttaakseen saman happimäärän.
Tuossa muussa teoriassa olenkin sitten aivan samaa mieltä, jos sivuvaikutuksia ei oteta huomioon=nokeentumiset, ruostumiset ym. Kosteushan tiivistyy pinnoille jos ne on "kylmät". Käytännön esimerkki auton pakoputkesta tuleva vesi.
Teoriassa teoria ja käytäntö ovat sama asia mutta käytännössä ei