Kattilan käytön alussa oli ongelmia savukaasujen lämpötilan kanssa. Ne eivät nousseet riittävän ylös, joten poistin turbulenssielimistä yhden turbulenssilevyn kerrallaan ja kokeilin tehtyä muutosta aina seuraavalla lämmityskerralla. Lopputulema oli, että kaikista turbulenssielimistä puuttuu alaosasta kolme levyä ja yhden turbulenssielimen olen ottanut kokonaan pois putkestaan.
Tämän lisäksi olen tehnyt kattilan mittariston eteen pellistä irroitettavan lämpösuojan. Savukaasutermostaatti hajosi puolisen vuotta sitten ja epäilen sen johtuneen luukusta täytön aikana nousseen lämmön johdosta. Saa nähdä, toimiiko uusi termostaatti paremmin pellin kanssa.
Kattilan alakertaan olen tehnyt 8x30 teräksestä tiivistysosan palokourun reunalistojen päälle. Uutenahan siellä on sellaista paloeristettä, mutta kun palokourun poistaa nuohouksen aikana, on paloeriste erittäin hankala laittaa takaisin paikalleen. Itsetehty tiivisteosa tilkitsee hiukan suurempia aukkoja, jotta palokaasu kiertäisi normaalisti palokourun kautta kattilan eteen ja vasta siitä taakse turbulenssiputkiin. Tämä toimenpide nostaa ainakin teoriassa savukaasun lämpötilaa, kun savukaasu kiertää kattilassa oikealla tavalla.